2018. augusztus 28., kedd

Mert jó vagyok :)


El kell mondanom, hogy nagyon büszke vagyok magamra.

Néhány hete uszodába járok. Valamennyire tudok úszni. Meg azért nem fulladok. Világbajnok azonban nem lesz belőlem. :)

Tavaly győztem le a vízfóbiámat, de csak mostanában kezdtem rendszeresen úszni járni. Az első alkalommal alig néhány hosszt úsztam. Ma viszont 12-t! És Én olyan, de olyan büszke vagyok magamra, hogy sikerült ennyit úszni. Ennyi azért bővel elég így kezdőként. Főleg kora reggel. Ugyanis már hét óra előtt bőven ott voltam az uszodában. Nem voltak sokan. De úgy láttam, hogy a szélső sávokban azért több ember van és nem biztos, hogy még Én is beférek közéjük. Láttam, hogy az egyik beljebbi sáv szinte teljesen üres. Odaültem a medence szélére a sávhoz, néztem a vizet. Hát, azt kell mondjam, hogy nem mertem belemenni. Ez nekem még egy kicsit félelmetes volt. Úgyhogy felálltam és mégiscsak odamentem a nyugdíjas sávhoz. Ők sem úsznak gyorsan, Én sem. Ráadásul ott a medence fala, ami nekem biztonságot ad.

De azért minden hossznál, mielőtt elkezdtem volna az úszást, kapaszkodtam a medence szélébe és biztattam magam: Ügyes vagy, Gina. Meg tudod csinálni. A víz a barátod és szeret téged és te szereted a vizet. Hajrá, Gina!

Minden hossznál. Kellett nekem ez a biztatás önmagamtól. És meg tudtam csinálni.

Szóval, úszás megvolt és a büszkeség is hozzá. Nagyon jó vagyok.

Ezt a példát azért írom le, mert több fronton is megnyilvánul benne önmagunk szeretése.

Ott van ugye a hit önmagamban, hogy meg tudom csinálna. Aztán önmagam biztatása. Mégis csak kell valaki, aki szurkol nekem. Ha más nincs, akkor Én saját magam. És ez olyan jó! Ki kellene mindenkinek próbálnia önmagának szurkolnia.

És ugye ott a büszkeség, mert megtettem valamit. Eddig még sosem úsztam ilyen sokat. Még van bennem egy kis félelem a vízben. De akkor is megcsináltam.

A hétköznapi életünk is pont ugyanilyen. Hiszen bármilyen helyzetben előszedhetjük az önmagunknak való szurkolást, elővehetjük az önmagunkba vetett hitet. Hiszen ezek nagyon sokat tudnak nekünk segíteni.

Mindig kell, hogy higgyünk és bízzunk önmagunkban. Anélkül nem sokat ér az egész.

És Én hiszem, hogy mindenkinek van miért hinnie és bíznia önmagában. Hiszen mindenki jó valamiben. Még ha csak egy nagyon apró dolog is az, akkor is kell hinni önmagunkban. Bízni abban, hogy azt az apró dolgot tényleg meg tudom csinálni, tényleg jól csinálom.

Valahol már máshol kifejtettem, hogy nagyon sokat elfelejtik értékelni önmagukat. Ez talán abból is fakadhat, hogy annyi dolgunkat, cselekvésünket mindennapi rutinként kezeljük. Mert ezt szoktuk meg.

De Én azt mondom, hogy még ezek a mindennapos rutinfeladatok is lehetnek olyanok, amikben nagyon jók vagyunk. Lehet, hogy sokan csinálnak hasonló dolgot, mint Én, de így csakis Én tudom megcsinálni.

Meg kell találnunk a rutinfeladatokban is azt, amiért értékelni tudjuk önmagunkat. Mert nagyon fontos része az önszeretésünknek önmagunk értékelése. Meg kell tanulni megdicsérni önmagunkat szinte mindenért. Nem azt mondani, hogy á, ez csak egy apróság volt, hogy mindig így csinálom, hogy semmiség. Igenis, valami! Nem szabad lekicsinyellni önmagunkat.

Akkor is, ha az csak a mindennapi főzés. De ha az mindenkinek ízlik, akkor miért is ne lehetne megdicsérni önmagunkat? Simán meg lehet. És nem szabad, hogy érdekeljen más véleménye, hogy nem dicsérjük önmagunkat. De! De! De! Dicsérjük csak önmagunkat, mert ezt más úgysem teszi meg nekünk.

Nagyon sokan nem fogadják el, szeretik, tisztelik vagy becsülik meg saját magukat. Ők nem tudnak mást sem megdicsérni, nemhogy önmagukat. Úgyhogy mi szépen elkezdhetjük önmagunkat dicsérni. Ez is már egy lépés önmagunk szeretése felé. Egy hatalmas és fantasztikus lépés.

Én azt mondom, mindenkinek van miért büszkének lennie önmagára, van miért dicsérnie önmagát.

Úgyhogy öndicséretre fel! Meg fogja mindenki látni, hogy ez mennyire jó érzés! Én imádom.

Hát nem nagyszerű volna, ha minden nap találnánk legalább egy dolgot, amiért megdicsérhetjük saját magunkat? És ha még több ilyen is volna egy nap?

Mindenkinek sok sikert kívánok ehhez a lépcsőfokhoz is!

Ha bárki szeretné elolvasni a teljes könyvemet, akkor az elérhetőségeimen megtalál.

Pusszantáááás :)

Nincsenek megjegyzések: