2018. december 22., szombat

De olyan nehéz szeretni önmagamat....


Nem, ezt a mondatot nem Én mondtam…

A legtöbb embernek ugyebár gondja van az önszeretéssel.
Hallottam már, hogy magunkat szeretni önzőség.
Van, aki azt mondta, hogy olyan nehéz szeretni önmagunkat.

Talán erről már esett szó, de leírom újra. És újra, ha az kell. :)
Nos, mindezek a gondolatok azért vannak bennünk, mert úgy neveltek minket (most általánosítsunk!), hogy mindenki más legyen fontos rajtunk kívül. Ezt a tanítást kaptuk, mert azok is, akik minket tanítottak bármilyen szempontból, őket is így tanították.
Viszont most, ebben a 21. században elértük oda, hogy fontossá vált önmagunk fejlesztése, lelkünk ápolása, traumáink feldolgozása. Úgyhogy ideje van annak is, hogy végre önmagunkra találjunk önmagunk szeretésében. Hiszen nehéz úgy fejlődni, változni, ha mondjuk haragban állunk önmagunkkal, nem fogadjuk el önmagunkat, nem tiszteljük és becsüljük önmagunkat.

Azt is kihangsúlyozom nagyon erősen, hogy mi magunk vagyunk az egyetlen állandók az életünkben, hiszen mindenki más csak vendég egy bizonyos időre.
Éppen ezért kell elsősorban önmagunkat szeretni, hogy aztán másokat is tudjunk őszintén és igazán szeretni. Hogy gondoljuk azt, hogy tudunk úgy szeretni valakit, ha önmagunkat nem szeretjük? Az úgy nem fog működni. Nem jól fog működni. Olyankor csak azt mondjuk, hogy szeretjük a másikat, de nézzük meg, hogy mennyi minden van a szeretetünk mögött: elvárások, sértődések, haragok, hibáztatások, veszekedések, félelmek. Bizony, bizony.

Ó, nem, Én sem vagyok száz százalékig a topon mindig az önszeretetben, mert a minap Én is kicsit elbizonytalanodtam valakivel kapcsolatban, akivel talán valami jónak az elején vagyunk. :) De erről még nem mesélek.
De hogy elmondjam, nagyon sokat segített nekem tegnap egy nagyon kedves barátnőm azzal, hogy meghallgatott, és így rá tudtam jönni, hogy mi is van velem, amiért így elbizonytalanodtam. És mivel rájöttem, ezért már tudok vele „dolgozni” magamban, át tudom formálni.
Nálam nagyon jól működik az a módszer, hogy beszélek és beszélek, és akkor egyszer csak bumm! Beütnek a felismerések. Imádom ezt az érzést! Ebben volt nagy segítségemre tegnap a barátnőm. Azért mondott ő is olyanokat…. Pont így volt jó. :)

Visszatérve az önmagunk szeretésére. Lehet ezt tanulni, fejleszteni, alakítani magunkban. És kell is, hogy ezt tegyük, mert egészen fantasztikus, csodálatos önmagunkat ismerhetjük meg és olyan hihetetlen dolgokban, csodákban lehet részünk, amiket nem tudunk átélni, ha nem tapasztaljuk meg önmagunk őszinte szeretetét.

Ebben kívánok segíteni azzal, hogy útjára indítom a 6 alkalmas minitréningemet.
Ez csak egy alapozás ahhoz, hogy közelebb kerüljünk önmagunk szeretéséhez. Mert a folyamaton mindenkinek magának kell átmennie, önmagának kell az érzéseit átélni, a szükséges lépéseket megtenni. Én csak átadhatom mindazt, amit Én tapasztaltam és tanultam meg.

Ha valaki úgy érzi, hogy benevezne erre a tréningre, mert szeretne közelebb kerülni önmaga szeretéséhez, szeretne igazán jóban lenni önmagával, elfogadni önmagát, tisztelni és becsülni önmagát, akkor szeretettel és szívesen fogadom a jelentkezését.
Nagyon sok témát fogunk érinteni, ezeket alaposan megnézni, hogy aztán mindenki önmaga építkezhessen ezekből.

A részletek még kidolgozás alatt vannak. De igyekszem, hogy minél előbb átadhassam a bennem lévő értékeket.

Addig is…
Pussssszzzantáááássss….

Nincsenek megjegyzések: