2020. május 10., vasárnap

Sikerélmények 😊

Szeretek írni, de valahogy elkezdeni, mindig az a nehéz. Mi is legyen az első mondat? Most is ezen gondolkozom. Vágjak csak úgy bele a közepébe? Vagy keressek valami frappáns mondatot? Passz. Írom, ahogy jön. 😊

Életmódváltásba kezdtem. Valamikor márciusban megfogalmazódott bennem – meg kell jegyezzem, hogy már sokadszorra – valami igény a változásra, változtatásra. Formás, fitt és egészséges testet akarok az egész hátralévő életemben. Nem akarok elhízott és beteg lenni. Ez a kettő amúgy is együtt jár. Kellett aztán egy kis idő, hogy belevágjak. Nem csak, csak egy-két hét.
Szóval, áprilisban belevágtam. Ekkor csak annyira, hogy először csak nekem való edzésformát kerestem. Amire rá is találtam rövid keresgélés után. 🤔🎉

Azt közben hadd meséljem el, hogy nem kilókban fogom mérni az eredményt, hanem centikben, erőben és állóképességben. Egyrészt azért, mert nincs mérlegem. Másrészt azért, mert nem biztos, hogy a kiló mondja meg, hol tartok. Utána olvasgattam, és ahogy az ember fogy, de izmot szed magára, az bizony súllyal jár. 💪
Tavaly valakinél ráálltam a mérlegre. Nem a mérleg, csak én akadtam ki. Hogy lehetek súlyra ennyi??? Volt döbbenet rendesen. Persze, tisztában vagyok vele, hogy híztam, de hogy kilókban ilyen sokat? Hagyjuk is a mérleget. A többi felsorolt dolog szerintem fontosabb. Hogy mennyire vagyok erős, milyen az állóképességem. 

Kezdjük is az elején. Akkor is, ha ezt már nagyon-nagyon sokan leírták, azért én is elmesélem, mert ez az én sztorim. És ugye le kell írjam, mert már több embertől is megkaptam, hogy azért olvas el, hogy tudja, mi van velem. Aranyosak. 😘
Tehát az első a bemelegítés. Enélkül neki sem szabad állni az edzésnek. Nem lenne jó, ha sérülés lenne belőle, mert az nagyon vissza tudja vetni az embert. Én pedig ezt nem akarom, ha már ilyen lelkesen és kitartóan vetettem bele magam a változtatásba. 🏃‍♀️
Bemelegítés. Ki, ahogy érzi, de azért ne pillanatok alatt legyünk túl rajta. Időt kell rá szánni. Fontos! Én tetőtől talpig mindenemet átmozgatom ilyenkor. Körzésekkel, forgatásokkal. 💃

Aztán az edzés, amire rátaláltam, az az intervall edzés. Vagyis a nagy intenzitású gyakorlat rövid pihenőkkel. Hívhatjuk kardióedzésnek is. Ahogy tetszik. Rövid keresgélés után bukkantam a tabatára. Ez 20 másodperc nagyon intenzív edzés és 10 másodperc pihenő. Ezt csinálni négy percen át. Majd lehet ismételni. 
Mivel én folyton kezdő vagyok, ezért nekem egyelőre elég az egyszer négy perc is. Mondanom sem kell, hogy eleinte eléggé elfáradtam benne. De most már kitoltam az időt öt perce és egész jól bírom. Szóval, tényleg alakul az ember teste. 😉
Ez valóban egy életforma. Könnyen hozzá lehet szokni. Nekem már hiányzik az edzés, amikor egy nap kimarad. Mert pihenőnap is kell. 🛌

A másik, amit csinálok, az az erősítés. Jó kis izmaim vannak, úgyhogy nem engedhetem meg magamnak, hogy tétlenek és erőtlenek legyenek. Persze olyan gyakorlatokat végzek, amit meg tudok oldani saját súllyal. Hát nem mondom, nem olyan könnyű ám mindig! De ebbe is bele kell jönni és csinálni kell. A test meg szépen formálódik. Még ha nincs is egyelőre olyan látványos eredménye, én azért már érzem az izmaimon, hogy melyik, hogyan fejlődik. Tényleg van bőven izom, amit lehet fejleszteni. Edzés közben mindig megfogom az adott izmot, hogy dolgozik, mennyire feszül. Izgalmas. 💪💪🤸‍♂️

A végén pedig szintén nagyon fontos a nyújtás. A megerőltető gyakorlatok után valóban nagyon jólesik megnyújtóztatni az izmaimat. Majd egy jó kis zuhany. 🛁

Így mindennel együtt nagyjából fél órát edzem. Sokkal jobban érzem magam, mióta a mindennapjaim részévé tettem a sportolást. 💗

Amúgy, elárulom, hogy mióta belevágtam, mértem az elején és ma a centiket. Konkrét számokat nem írok, csak hogy mennyivel lett kevesebb. 
Mellbőség 4,5 cm-rel, derék 4 cm-rel, csípő 2 cm-rel, comb 2 cm-rel, has 4,5 cm-rel. 👗👙
Azt hiszem, valamennyivel több, mint egy hónap után ezek szuper jó eredmények. Nekem mindenképpen azok. 

De persze az edzés nem minden. A táplálkozásra is tényleg oda kell figyelni. 🍅🍏🥒
Én imádom a kenyeret. Nélküle nem élet az élet. 😊🍞 Azonban áttértem a rozskenyérre, majd úgy egy hete a teljes kiőrlésű tönkölykenyérre. Teljesen leálltam a cukros péksütikkel. Nyugodtan mondhatom, hogy a belsőm is jobban érzi magát. 
Ráadásul most, hogy egész jól kitavaszodott, egyre többféle friss és hazai zöldséget lehet kapni, úgyhogy lehet mindenféle zöldségsalátát kotyvasztani. És ez tényleg nagyon jó hatással van az emésztésre. Simán belefér a több zöldség fogyasztása mellett, hogy gyakrabban megyünk a mellékhelyiségbe. 🚽 Nem kell ezt szégyellni, ez teljesen normális. 

Aki ismer, az nagyjából tudja rólam, hogy sajna, kólafüggő vagyok. Ez azt jelenti, hogy majdnem minden nap megveszem magamnak a fél literes kis lájtkólámat. Kívánom, szeretem az ízét és jólesik, amíg van benne szénsav. 
Úgy három héttel ezelőtt hétfőn, munkába menet előtt hirtelen eszembe ötlött, hogy én egész hétvégén nem ittam kólát. Legutoljára a piacon, amikor dolgoztam ott pénteken. Azóta nem hiányzott, nem kívánta a testem. És láss csodát! Varázslat történt! Mert azóta, vagyis most már pontosan 23 napja nem ittam kólát. Valóban nem kívánom. Remélem, ez így is fog maradni. 😍

Az étkezésről még néhány mondat. Igyekszem minden alkalommal zöldséget enni az ételhez. Tészták teljesen kiiktatva. Szalonna az nem, az marad. 🥓 Zöldséggel és jobb fajta kenyérrel tökéletes. 
Nem leszek én most itt sem fogyásguru, sem táplálkozási tanácsadó. Én csak annyit mondok, hogy mindenki hallgasson a testére és egye azt, amire annak a drága jó testének szüksége van. Valamelyik nap én is ettem egy jégkrémet, mert megkívántam. 🍦 Nem kell mindenről lemondani. A mérték a fontos. 
Amúgy én szedek vitaminokat is. Az én szervezetemnek kell. És szerintem szerepük van abban, hogy nem kívánom az édességet sem annyira meg a kólát sem. Talán mindaz, amit csinálok, annak van együttes hatása, hogy sokkal jobban érzem magam és büszke is vagyok magamra. 🏅🥇

Akinek fontos az egészsége és a teste és belevágna egy ilyenbe, annak nagyon sok sikert és kitartást kívánok! Ha bátorítás kell, azt bőven tudok adni! 😊😍

Csodaszép napokat mindenkinek! 

Pussszzzzantáááás 😗😗😗




Nincsenek megjegyzések: