2024. április 7., vasárnap

Tisztítókúra

Négy héttel ezelőtt belevágtam egy tisztítókúrába. Anthony William könyve nyomán. Azt kell mondjam, hogy megérte és fantasztikus volt. De folytatom a kúrát.

Mindenkinek figyelmébe ajánlom az ő könyveit, Gyógyító Médium a sorozat címe.


Most sem akarok senkit sem „megtéríteni”, sem meggyőzni bármiről is. Mindenki azt csinál, amit akar. Tovább ezek megint csak személyes tapasztalatok, amik tovább segítenek az utamon.

El sem tudjuk képzelni, hogy mi játszódik le a testünkben, mert egyszerűen nem látunk bele. Igazából fogalmunk sincs, hogy működik a testünk, mi tesz jót neki, mi nem. Mitől betegszünk meg, mitől gyógyulunk meg. Orvosi, tudományos körökből származó információkban sincs egyetértés, hogy mi jó és mi nem. Én csupán azért kezdtem bele a könyvei olvasásába, hogy jobbá tegyem az egészségemet és elkerüljem az esetleges jövőbeni betegségeket. Már az én korosztályom is rengeteg nyavalyával küzd. Múlt héten temették egy kedves ismerősömet, aki csupán néhány évvel volt idősebb nálam, mégis krónikus betegsége volt és nem épült fel belőle. De elég csak kilépnünk az ajtón, hogy meglássuk, milyen sok ember van, aki valamilyen nyavalyával küzd.

Azt hisszük, hogy mivel szinte megvehetünk, ezért szinte mindent meg is veszünk, amit aztán megeszünk, megiszunk. Eszünkbe sem jut, hogy az esetleg káros a szervezetünkre. Ahogy egy bölcs ember mondta: az íz, ami csábít, de a tudatosnak kell lennünk arra, hogy az mit tesz a szervezetünkkel. Sokan bele sem gondolnak abba, hogy az étel, az ital az, ami megbetegíti őket. Erről én itt nem írok többet, olvasson mindenki utána, akit érdekel a saját egészsége.

Pontosan azért vágtam bele a tisztítókúrába, hogy segítsek a testemnek jobban lenni, jobban élni, jobbá válni. Őszintén szólva, hihetetlenül kemény volt ez a négy hét. Eddig. Ugyanis csak zöldséget és gyümölcsöt ettem.

Igen, éppen tegnap volt három éve, hogy vegán lettem. Azon a reggelen úgy keltem, hogy a szervezetem megmondta, nem kell neki több hús. Így lettem vegán. Tehát ez a része a kúrának nem volt nehéz, ugyanis minden állati terméket el kell hagyni a kúra során. Amit még el kell hagyni: alkohol, amit szintén évek óta nem iszom. Mindenféle üdítőital, ezeket sem fogyasztom évek óta. Glutén, amit éppen a kúra előtt néhány héttel kezdtem rendszeresen elhagyni. Kukorica: ezt bár nagyon szeretem, de a kúra kedvéért nincs több. Szója: szoktam tofus ételeket készíteni, de most ezt is letettem. Ecet: amint megtudtam, hogy az ecet mit okoz a szervezetben, azonnal abbahagytam a kedvenc almaecetes-mézes víz ivását. Azóta sem vittem be a szervezetembe semmiféle olyat, amiben ecet lett volna. Ezen kívül az erjesztett ételeket is kerülni kell. El kell hagyni mindenféle olajat, olajos magot. A kúra kedvéért szintén elhagytam, bár szeretem a magokat. Koffein: ezt sem volt nehéz betartanom, mivel december óta nem kávézom. Gabonafélékből csak a köles és a gluténmentes zab maradhat. Kerülni kell mindent, amiben tartósítószer, ízfokozó, aromák és hasonlók vannak.

Tehát igazából marad a tiszta, feldolgozatlan zöldség és gyümölcs. A legtöbbjét persze ennek is nyers formájában elfogyasztva, de én a zöldségeket inkább párolva fogyasztottam. Ami a négy hét alatti ételeimet illeti: zöld levelesekből és gyümölcsökből smoothie, gyümölcssaláta, héjában párolt burgonya, édesburgonya egyéb párolt zöldségekkel, gyümölcsök, zöldségek natúran. Natúr fűszereket lehet használni és fűszerkeveréket, amiben nincs só.

Amiről igazából nekem le kellett mondanom, az csak a só és a kókuszolaj és olajos magok voltak.

Gondolom, sokakban felmerül a kérdés, hogy ilyen étrenddel hogyan lehet egyáltalán élni, túlélni, bármit is csinálni? Nos, el kell mondjam, hogy sokkal jobban éreztem magamat ez idő alatt. Az energiaszintem nőtt, kevésbé voltam fáradékony. Az erőm sem csökkent, sőt, egész jól mentek a napi edzések és a húsvéti hosszú hétvégén pénteken egy 17 km-es, vasárnap egy 30 km-es túrát toltam le a két szép lábamon. Szóval egészében véve csak a jó irányba változott minden. Erő, energia, erőnlét, kitartás mind. Elkezdtek szépen leolvadni a kilók is. Megszűnt a felfújódás.

Az ételekkel is az a helyzet, hogy néhány nap alatt annyira hozzá lehet szokni a natúr ízekhez, hogy aztán az ember már azon kapja magát, hogy mennyire ízletes minden akár nyersen, akár párolva. A héjában párolt burgonya valami fenséges. Ehhez ettem még párolt gombát, póréhagymát, fokhagymát, brokkolit, karfiolt, kelbimbót. Csak az ember fantáziája szabhat határt itt is. És egyáltalán nem hiányzott hozzá a só, annyira finomak voltak a párolt zöldségek együtt. Ráadásul annyit eszik az ember, amennyi belé fér. Nem mindig csak azért, mert éhes, hanem mert annyira ízlenek az ételek, hogy egyszerűen muszáj őket enni, annyira etetik magukat. És itt ezekről a párolt zöldségekről beszélek. Hozzájuk egy kis paradicsom, hegyes erős például. Néha főztem egy kis lecsót gombával vagy zöldséglevest.

Mindenképpen kihangsúlyozom, hogy én sem egy itthon, számítógép előtt ülős, napi néhány órás meló mellett csináltam és csinálom. Napi 9 órát dolgozom, utána edzésre megyek heti négy napot, hétvégén pedig a hosszú túrák vannak. Ahogy ezt elmondtam tegnap egy pasinak, aki azzal jött, hogy ő napi 12 órát dolgozik és az ő egyik ismerőse ezt a kúrát csak egy hétig bírta. Miután elmeséltem a fent említetteket, rögtön elnézést kért a feltételezésért. Semmi gond.

Én úgy vélem, hogy kellő elszántság és kitartás kell egy ilyen kúra elkezdéséhez is. Kell, hogy legyen egy célunk vele, vagyis legalább egy cél, amiért belekezdünk. Menet közben meg érzékelni fogjuk, hogy mennyi jótékony hatása van.

Sokan el sem tudják képzelni, hogy az betegíti meg őket, amit elfogyasztanak. De csak körül kell nézni a világban, hogy mennyi a beteg ember: elhízás, vérnyomás problémák, bőrbetegségek és még számtalan egyéb. Persze még plusz betegítő tényező maga a környezet, a sok, levegőben lévő szennyezőanyag stb. Közben itt van a kezünk ügyében a legegyszerűbb dolog, amivel tehetünk az egészségünkért: az étkezésünk. Ha azon változtatnák, nagyon sokat tehetnénk a testünkért, az egészségünkért. Nagyon-nagyon tudom nektek ajánlani a fent említett könyveket. És mielőtt elvetnétek vagy csak legyintenétek rá, érdemes lenne a saját bőrötökben is kipróbálni, milyen áldásos hatásai vannak egy-egy ilyen kúrának. Igen, mert én az egyik kúrát kezdtem el a sokból. Mert úgy gondoltam, hogy ez az, amit biztosan tartani tudok. Mert ebben csupán el kell hagyni a problémás élelmiszereket és csak zöldséget, gyümölcsöt enni. És persze meginni reggel a jó fél liter zellerlevet, ami szintén nagyon finom, csak mondom.

Nekem könnyű volt ebbe belevágnom, mert a problémás élelmiszerek nagy része már egyáltalán nem szerepel az életemben, csupán néhány volt, amiről le kellett mondani. De könnyű szívvel megtettem, mert tudtam, hogy mit akarok, mit akarok elérni.

Ennek a négy hétnek az utolsó napjaiban jött egy kis nyavalya. Minden tisztítókúránál előfordulhat, hogy előjön vagy megerősödik valamilyen betegség. Nálam a manduláim duzzadtak meg és fájtak. Szárazságérzetűek voltak, így köhögök is kicsit. De amúgy se lázam, se takonykórom, se egyéb fájdalmam nincs.

Mivel úgy érzem, hogy jót tenne, ha tovább folytatnám a kúrát, ezért folytatom is. Talán némi engedményt már teszek bele magamnak. Néha egy kis só az ételbe vagy egy kevés kókuszolaj bele fog férni. Azonban továbbra is kerülöm a tartósítószeres ételeket, ecetes dolgokat, glutént. A párolás is marad.

Ezen a hétvégén viszont megengedtem magamnak egy kis kilengést. Ha már bírtam négy hétig, akkor ennyi nem árt. Ettem egy vegán hamburgert, egy vegán sütit tegnap, ma pedig csináltam itthon vegán, gluténmentes palacsintát, amibe került egy fél kanálnyi kókuszolaj.

Főzni amúgy lehet olaj nélkül, ez nem új keletű dolog.

Nagyon sokat tehetünk önmagunkért, ha elkezdünk odafigyelni arra, hogy mit eszünk meg, mit viszünk be a szervezetünkbe. A testünk meg fogja hálálni a gondoskodást. És én azt mondom, hogy inkább itt kezdjük az étkezésnél az egészségünk megóvását, mint eljussunk odáig, hogy napi szinten gyógyszert/gyógyszereket kell szedni, mert attól reméljük, hogy jobban leszünk. Én nem vagyok gyógyszerpárti. Nem hiszek abban, hogy a krónikus betegségeken segítenek a gyógyszerek. Ami csak tünetet kezel, az számomra sem jó megoldás. A probléma okát, gyökerét kellene kezelni, az volna az igazi. Ha viszont nem tudjuk azt az okot, akkor tényleg érdemes a legkézenfekvőbb dologgal kezdeni, vagyis az étkezésünkkel. Szerintem. Ezt biztosan tudjuk kontrollálni és gyorsan ki is tudjuk tapasztalni, hogy mi tesz jót vagy rosszat. Mindezen sorokat írom úgy, hogy csak a személyes tapasztalataim vannak, orvosi és egyéb szakirányú végzettségem nincs. Éppen ezért csak jó szándékúan és tiszta szívből tudom mindenkinek ajánlani, hogy próbáljon ki egy ilyen zöldség és gyümölcs kúrát a problémás élelmiszerek elhagyásával. Olvassátok el az ajánlott könyveket, merítsetek belőle és tapasztaljátok meg áldásos hatásait! Ha azt hiszitek, hogy nektek nincs mit kitisztítanotok magatokból, a könyvet olvasva meg fogtok döbbenni. De azért megijedni nem kell! Mindenkinek csak a lehető legjobbakat kívánhatom!

Egészségre fel! Kellene egy ilyen kihívás. Ki mit hajlandó megtenni az egészségéért, miről mondana le? Kíváncsi lennék.

De most már nem szaporítom tovább a szót, vigyázzatok magatokra és tényleg az egészség képe lebegjen a szemetek előtt. Mert ez a legfontosabb. 


 

Nincsenek megjegyzések: