2020. július 24., péntek

Péntek

Sok-sok jót kell elmesélnem nektek ma, amiért ismét hálás lehetek. Ezért írok itt. 🙂 


Jónak lenni mindenképpen jó. A jóságot jósággal viszonozzák. És tényleg. Pláne, amikor igazán szívből jön az a jóság. Legalábbis én ezt tapasztalom. 😇🥰


Ma péntek van, vagyis a szokásos piacnap. Amikor reggel kimegyek a piacra tojást árusítani. Erről már korábban is írtam. Szeretem ezt a munkát. Rengeteg emberrel beszélgetek ilyenkor. Nekem is mindenkihez van egy-két kedves mondatom, egy mosolyom és természetesen a kedvességem, segítőkészségem. És nem meglepő, de én is ugyanezt kapom vissza. Így van, amit az ember ad, azt kapja vissza. 🤩

Ráadásul, ha valami jót teszek, akkor azt vissza is kapom. Vagy az illetőtől, akinek segítettem, vagy akár mástól is.


Van egy látássérült hölgy, aki szintén jár a piacra vásárolni. Általában úgy kéthetente jár. Mikor először találkoztam vele, pont az én asztalomnál állt meg a kutyájával. Természetesen azonnal megkérdeztem, hogy segíthetek-e neki. Majd a vásárlás végén mondtam, hogy amikor csak jön, nyugodtan keressen engem. Így esett aztán, hogy amikor jön, segítek neki bevásárolni. Ahogy ma is tettem. Ma meséltem, hogy a kutyájának már azt mondta, hogy a Ginához menjen. A kutya pedig oda is talált hozzám. 😊😇Egyébként meg örülök, hogy én segíthetek neki. Közben persze vele is beszélgetek.

A mai első ajándékomat az egyik árustól kaptam, akinél a hölgy is vásárolt. A képen a nagy doboznyi gyümölcsöt mind tőle kaptam – ez három körte, három őszibarack, kettő szilva és egy sárgabarack. 😍😍

Jó érzés, mikor adhatok valakinek egy kis segítséget. Mert tényleg jó adni is. Aztán megtapasztalni azt, hogy mások is értékelik a segítségnyújtást, az már tényleg a fantasztikus érzés kategóriába tartozik. Mert én sem azért segítek, hogy cserébe kapjak bárkitől is bármit. Hanem egyszerűen csak azért, mert jólesik segíteni. Hogy valakinek ezzel szebbé tehettem a napját, megkönnyíthettem az életét. A világ így is csodaszép, de még varázslatosabb hellyé tehetjük. 💝💖


Vásárlók jöttek és mentek. Többen megálltak csak azért, hogy beszélgessenek velem. Ez is nagyon jó, hogy kíváncsiak rám, én kíváncsi vagyok rájuk és aztán elsztorizgatunk. És egy ilyen beszélgetés után kaptam az egyik idős bácsi vásárlómtól egy fagyit. Most már fagyit is lehet kapni a piacon és ő onnan hozott nekem egyet. Vaníliásat, mert azt nagyon szeretem. 🍦

A bácsit ismerem amúgy, a volt lakhelyemen a szemközti házban lakik. És persze ő is hiányol a neki szemközti házból. 🙂


Az ajándékoknak még nincs vége. Az egyik vásárlótól kaptam egy kis tálka ribizlit. Csak úgy. Nem volt vele semmi szándéka, csak úgy adta. Mondom én, az emberi kedvesség tényleg egy szuper jó dolog. És nagyon-nagyon sok kedves ember van. Csak észre kell venni. Ez persze csak úgy lehetséges, ha mi magunk is azok vagyok. Mert akkor ilyenek jönnek szembe. Kedves emberek.


Aztán egy másik árustól mindig lényegesen olcsóbban kapom a húsárut, amit nála vásárolok. Az a kedvenc abált szalonnám, amit ők árusítanak. Annyira, de annyira finom! Mondanám, hogy aki csak teheti, jöjjön és vásároljon náluk. Mondom is! Gyertek! Aki teheti, jöjjön! Persze sok más finomságuk is van, de én mostanában erre vagyok rákattanva. 🥓


Mesélhetem azt is, hogy némelyik vásárló hagy nálam borravalót. 💰


Ezek a pénteki napok is elég fárasztóak tudnak lenni, de tényleg nagyon szeretem. Főleg, ha jó az idő, ahogy ma is volt. 🌞

Hazafele van, hogy csigában megyek, mert olyan fáradt vagyok. Pláne, hogy ha még cipekednem kell, mert azért vásárolok én is ezt-azt.

Ilyen fáradtan sétáltam ma is haza. És azt hiszem, ismét jókor voltam jó helyen. Útba esik egy kis kínai kifőzde is. Látom, hogy egy kerekesszékes férfi, akinek hiányzott a lába, éppen próbál beszólni az eladónak, hogy kérjen ételt magának. De az eladó nem hallotta. Nem is csodáltam, mert elég halkan sikerült a férfinek kiabálnia. És tudjátok, örülök, hogy éppen arra mentem, mert így én tudtam segíteni a férfinek. Volt pénze, ő fizette ki a kajáját, de én voltam, aki kérdeztem, hogy mit kér és ezért be is mentem a kifőzdébe. Tudjátok, hogy ez a férfi is meghálálta a segítséget? Magam sem hittem, hogy a köszönömön kívül valami mást is kapok tőle. Nagyon meglepődtem, amikor hallottam elcsukló hangját, láttam könnyező szemét, miközben mondta a köszönömöket. Igazán megható érzés volt. Látjátok, valakinek az egész világot jeleni egy ilyen aprócska segítség! 🦽💜

Mondom én, hogy segíteni az egyik legjobb dolog a világon. Mert ilyenkor rengeteget adunk nem csak a másiknak, hanem saját magunknak is. Annyira megtelik ilyenkor a szív azokkal a finom érzésekkel. 💗💗💗

Azért is írom le ezeket, hogy lássátok, hogy ha szívből, őszintén adunk valami jót, az mindig jó lesz nekünk is. Persze ez mindig az önzetlen segítségnyújtásról szól, amikor nem várunk cserébe semmit. Aztán a végén kiderül, hogy mennyi mindent is kaptunk.

És nem is arról a segítségnyújtásról, amikor utána azért csak morgunk ezért vagy azért. Ez arról szól, amikor teljesen jó érzéssel tölt el, hogy adhattam másnak valamit.


Ezért is mondom, hogy sokkal jobb pozitív hozzáállással élni az életünket. Ilyenkor más szemmel nézünk a világra és az biztos, hogy sokkal jobb dolgok találnak meg bennünket. A panaszkodással, negatív hozzáállással csak a rosszat lehet látni. Ezt is megtapasztaltam. Igyekszem is, hogy ha rossz passzban vagyok, minél előbb kijöjjek belőle.


Azt mondom, ha tehetitek, segítsetek másoknak, akár egy kedves szóval, egy kis odafigyeléssel. Csak úgy, ami titeket is jó érzéssel tölt el. Ha a segítés nem jó érzés számotokra, akkor ne csináljátok, mert az egyikőtöknek sem lesz igazán jó!


Kedveseim! Kívánom, hogy csodákkal teli, szépséges hétvégétek legyen és tapasztaljatok meg minél több jót az életben!


A napi hálaadásokat nyomomon követhetitek a közösségi oldalon (fb) a nevem alatt. Mert minden nap elmesélem, hogy mennyi mindenért lehetek éppen aznap hálás. Vagy úgy általában. 🙂😇


Nagyon köszönöm mindazt a jót, amit ma is kaptam. Annyira jó érzés megtapasztalni a világ jóságát!


Pussszzzzantááááás 😘😘😘

Nincsenek megjegyzések: