2019. december 22., vasárnap

A kék esernyő 💙


Ma úgy indultam útnak, hogy ragyogó szép idő van, nem lesz ma eső, nem is viszek esernyőt magammal. Tényleg szép tiszta volt az idő. Eleget esett már tegnap este meg éjszaka. 🌧

Mint azt már sokan tudják, vasárnap délelőttönként az evangélikus templom oldalában lévő kis zöldséges boltban, vagyis a Napsugár Termelői Mini Piacon vagyok. Árulom a szappankáimat és ha kell, akkor besegítek másnak. Ez így megy ezen a helyen. Segítünk a másiknak, ha kell. 😊
A tegnapi napon alig volt vásárlóm. Gondoltam, mindjárt itt a karácsony, már mindenki megvette, amit akart, valószínűleg már szappant sem nagyon vesznek. Ezzel a gondolattal indult a mai napom is. Nem fűztem sok reményt ahhoz, hogy ma adok el egyáltalán szappant. Akárcsak egy darabot is.
A szemben lévő kisbolt egyik eladólányának adtam el egy szappant. Gondoltam, legalább ennyi lesz mára.

Tíz óra után pár perccel bementem a templomba. Megint gondoltam, mégpedig azt, hogy egy órát maradok, utána mindenképpen visszamegyek az üzletbe. Így is tettem. Hallgattam egy órán keresztül a lelkészt meg az énekeket, aztán irány vissza a mini piacra.
Épp jókor jöttem. Pont szükség is volt a segítségemre. Segítettem a zöldséges pultnál. Aztán a főnökasszonynak dolga volt, el kellett mennie. Maradtam az ő árujára és az enyémre is.

Hamarosan bejött egy házaspár. Ismertem már őket. Az asszony sok szappant vett már nálam. Ő szereti a szappankáimat és másnak is ajándékozott már belőlük. És kifejezetten hozzám jött oda elsőként. Aztán megjegyezte, hogy olyan sápadt vagyok. Majd megkérdezte tőlem, hogy hogy vagyok, mi van velem. És én, nem is tudom, miért, de mondtam neki egy-két dolgot. Azt persze tudni kell, hogy panaszkodni nem szoktam. Most sem panaszként adtam elő a dolgokat, egyszerűen csak mondtam a maguk tényszerűségükben. És nem is mondtam sokat. Ez az asszony nagyon melegszívű és kedves és egyből segíteni akart. Nem akartam elfogadni. Ugyanis azt mondta, hogy ő a dupláját fogja kifizetni a megvásárolt szappanoknak. Egyből visszautasítottam, hogy azt nem lehet. Azt mondta, hogy akkor nem jön többet. Így elfogadtam a kedvességét. És nem hiszitek el, de nem a dupláját, hanem két és félszeresét hagyta ott a szappanok árának! Őszintén szólva először is leesett az állam. Majd meghatottságomban kicsordult a könnyem. Egy hatalmas öleléssel köszöntem meg, hogy egyáltalán ismerhetem és hogy ennyire kedves és segítőkész velem. ❤❤❤
Így váltunk el kellemes ünnepeket kívánva egymásnak.

Majd egyre újabb és újabb vásárlóim jöttek. Pedig azt hittem, hogy ma talán senki nem fog szappant vásárolni. És még akkor is jött újabb vásárló, amikor már összepakoltam és készültem elmenni, készültünk bezárni. 💟

A következő ajándékot a főnökasszonytól kaptam. Összeszedtem magamnak valamennyi zöldséget meg pár szem almát. Kérdezem tőle, hogy akkor mennyit is fizessek. Csak annyit mondott, hogy egészségedre. 🍏🍋🍅🌶
Itt még nincs vége a sztorinak. Ugyanis még megkérdezte, hogy van-e otthon mézem? Hát nem nagyon. Akkor vigyek egy üveggel magamnak, amilyet akarok. Karácsonyi ajándék. 🎄
Mondanom sem kell, hogy újra meghatódtam és nagyon hálás voltam. 💝🎁

Aztán délután a szokásos dumapartim volt Irénke nénivel. Nagyon szeretek vele lenni és vele beszélgetni. Mondtam már, hogy ő az egyik legnagyobb szurkolóm? Mindig azt szeretné, hogy boldog legyek. Hogy minden jól alakuljon az életemben. 💗💗💗
Nagyon sokat szoktunk beszélgetni, ilyenkor órákat. Ő elmeséli, mi történt vele az elmúlt hetekben, Én hallgatom. Aztán Én mesélek. Mert mindig nagyon kíváncsi. A drága! Ő a leghálásabb és legkíváncsibb hallgatóság. Bármilyen apró örömömnek is nagyon tud örülni. 😍😍😍
Elmeséltem neki, hogy mennyi mindent történt velem az elmúlt hetekben. És olyan sok minden történt, hogy csak meséltem és meséltem. Kifejezetten rossz dolog, csak a szakításom volt. De azóta számtalan sok apró csoda és öröm történt velem. És ezt mind meg akartam osztani Irénke nénivel. Ő pedig velem együtt örült. Az az öröm, ami az ő arcán is látszik, amikor valami örömhírt hall… Hát az csodálatos. Szemeiben ott a csillogás is ilyenkor. Olyan önfeledten tud örülni, mint egy kisgyermek. Annyira jó, hogy valaki más is így örül az Én örömeimnek. 😊💓💓

Ilyenkor mindig elszámolunk. Megbeszéljük, hogy mit kell vásároljak neki. Megteszem. Meg ő is mindig szokott kérni tőlem szappankát. Most, karácsony lévén, ő is szeretne sokaknak valami apróságot adni. Ebben az évben a csillagokat választotta, amiket készítettem. Kilenc darab csillagom maradt, mindet megvette tőlem. Neki mindig olcsóbban számolom fel a dolgokat, amiket kér tőlem. És mindig hozzátesz még egy keveset, amiért bevásárolok neki.
Azt nem igazán engedi meg, hogy csak úgy ajándékba adjak neki akárcsak egy szappankát is. Mindig ragaszkodik hozzá, hogy kifizeti. Így elég nehéz neki ajándékot adni. De megkérdeztem tőle, hogy Én mégis mit adhatnék neki? Azt mondta, hogy mi már olyan viszonyban vagyunk, hogy bőven elég, ha találkozunk, beszélgetünk és örülünk egymás társaságának. Ennek Én is nagyon örültem. Mert nekem is elég, hogy így el tudunk beszélgetni. Drága Irénke néni, annyira örülök, hogy egymásra találtunk. Semmi sincs véletlenül. Egyetlen találkozó sem. 🎀🎀🎀

És miközben ott voltam nála, felhívott az az asszony, aki délelőtt olyan kedves volt hozzám. Újra felajánlotta a segítségét. Persze azt is mondta, hogy kedden reggel jön és készüljek úgy, hogy ő bizony lesöpri az egész asztalt, akármilyen szappant is teszek rá. Vagyis sok-sok szappant akar venni. És hogy bármi van, nyugodtan hívjam, számíthatok rá. És ő tényleg komolyan is gondolta. Meg már be is bizonyította. Újra meghatódtam és nagyon hálás voltam neki. Már csak a felajánlásért is. Micsoda értékes ember ő is! 🌹🌹🌹
Egyébként az üzletbe hozott be nekünk egy kis kézzel készített apróságot. Neki is öröm volt, hogy adhatott nekünk valamit, amit ő maga készített és nekünk is nagy öröm volt, hogy kaphattunk egy kis apróságot csupa kedvességből és szeretetből.

Irénke nénivel még sokat beszélgettünk. Öt óra előtt aztán lassacskán készülődtem, hogy elindulok haza. Ő még telefont várt. Lehúztam még nála a redőnyt, de előtte kinéztem az ablakon. És zuhogott az eső. Néztem és néztem. És nem volt nálam esernyő. De volt nálam sapka. Nem mondom, hogy elég lett volna, mert attól még simán eláztam volna. És akkor Irénke néni kinyittatta velem a szekrényt, hogy abban bizony van egy esernyő. Azt vigyem el, hogy ne ázzak meg. De ő nekem is adja. És akkor de jó, ő ezt adja nekem karácsonyi ajándékba. Hát mondjuk, tőlem nem fogadott el semmit, de most, hogy esik az eső, ő máris adhat valamit. Annyira örült annak, hogy esik az eső, mert így nekem adhatja azt az esernyőt. Azt a gyönyörű szép, kék színű esernyőt. Mikor megfogtam és kivettem a szekrényből, már akkor látszott rajta, hogy az egy nagyon szép ernyő. A fogantyúja fa és még valami más. Maga az esernyő színátmenetes kék. És olyan kis karcsú és elegáns. Olyan gyönyörű! Én azonnal beleszerettem az ernyőbe.
Úgyhogy most már mindketten örültünk, hogy milyen jó, hogy esik az eső! Éljen! 🌧🌧🎁

Hát én ettől a mai naptól teljesen kész vagyok! De csupa jó értelemben. Annyi ajándékot, annyi csodát kaptam ma, hogy csak ámulok és bámulok. Szinte szóhoz sem jutok. Irénke nénivel is megosztottam ezt a sok-sok örömömet és együtt örültünk, örömködtünk. Drága, drága Irénke néni! Megbeszéltük, ha Én még egyszer férjhez megyek életemben, akkor neki bizony ott a helye a díszvendég székén. Mert nélküle aztán nem ünnepelek. Irénke néni maga is egy csoda az Én életemben. Ő meg ugyanezt gondolja rólam
Jaj, annyit, de még annyit bírnék írni ezekről az örömökről. Mert a szívem újra megtelt és túlcsordult, mint két napja is. Annyi jót, annyi szeretetet és kedvességet kapok mostanában, hogy csak kapkodom a fejem. Nem is tudom, hogy ezt a sok jót, hogyan is tudnám viszonozni. De a magam módján mindent megteszek, hogy Én is adjak másoknak magamból. Akár csak egy mosolyt, egy kedves szót, egy ölelést, amivel szebbé tehetem mások napját. ❤💓💕💗💟
Mert olyan jó érezni, hogy igenis van, akiknek számítok, akiknek fontos vagyok. Akik hiányolnak, ha nem vagyok ott a társaságukban.

Tényleg csupa csoda az élet! Egyszerűen imádom, ahogy megnyilvánul az élet minden apró csodában.
Most mondjátok meg! Még ha egyedül vagyok is, nincs okom az aggodalomra és a csüggedésre, hiszen annyi ember szeretete ölel körbe. Még úgy is, hogy éppen nem vagyunk együtt. De érzem ezt. És egyszerűűűen fannntasssszzztikuuus! Imádom!

Kívánom, hogy mindenkinek tele legyen minden napja sok-sok csodával és magával az élettel! 🎀🎁😍💝🎄

Pussszzzantáááás 😘😘😘


1 megjegyzés: